Proč máme kulatá záda?

image

= HORNÍ ZKŘÍŽENÝ SYNDROM
Páteř člověka je přirozeně zakřivená. Takové zakřivení můžeme také nazvat jako kyfóza. Pokud však jde o zakřivení abnormální, jedná se o hyperkyfózu. (Neustálé hrbení se, Ramena posunutá dopředu, Hlava se předklání, Typicky zploštěný hrudník, Odstávající lopatky). Často si tento "hrb" vytváříme sami stereotipními špatnými návyky jako je sezení u počítače (tento problém se může formovat už v dětství!) a nedostatek správného pohybu.

Za tento problém mohou (hlavně na začátku) převážně svaly. Konkrétně kombinace OCHABLÝCH, PŘETÍŽENÝCH a ZKRÁCENÝCH SVALŮ. 

Horní Zkřížený syndrom je příklad oslabených mezilopatkových a zkrácených prsních svalů. 

  • Oslabené hluboké flexory šíje
  • zkrácený horní trapéz
  • zkrácený zdvihač lopatky
  • oslabená spodní záda (spodní trapéz, mezilopatkové svaly)
  • zkrácené prsní svaly

 

Horní zkřížený syndrom má zásadní vliv na držení těla, pohybové i dechové stereotypy a může vést až k degerativnímu postavení krční páteře, hrudní páteře a ramenního kloubu. 

 

V dnešní době procento lidí s těmito příznaky roste a to právě díky málo různorodého pohybu a špatným návykům. (např. při práci u počítače máme tendenci záda hrbit a hlavu posouvat dopředu). U lidí, kteří nejsou na pohyb zvyklí a naopak se často "hrbí" u práce, můžeme tyto příznaky vidět také při chůzi. 

Pokud vás často bolí záda, nebo dokonce míváte časté bolesti hlavy, může být právě toto ta "skrytá" příčina. 

 

JAK SE TOMUTO SYNDROMU VYHNOUT? 

Důležitý je pravidelný a různorodý pohyb. Správné sezení u stolu, kontrolované ohýbání se atd.

Při cvičení buďte důkladní a předem informovaní, protože špatně prováděný cvik může tento problém ještě zvýšit. 

Pokud máte hyperkyfózu zvýšenou, doporučuji poradit se s ortopedem, nebo vyhledat fyzioterapeuta, který Vám navrhne ten nejlepší postup pro Vás. 

 

CHŮZE JAKO JEDEN Z NEJZDRAVĚJŠÍCH POHYBŮ ? 

Ano, je to tak. Neexistuje přirozenější pohyb, než je chůze. Většina, ale tento pohyb podceňuje a nevěnuje mu pozornost. Vždyť jsme se také naučili chodit už jako mimina, tak proč bychom to měli dál řešit. Studia však ukázala, že 90% lidí chodí špatně! Někteří z nich přicházejí o tak "blahodárné účinky" zdravé chůze, jiní si dokonce mohou špatnou chůzí i uškodit. 

Například právě ono degenerované postavení krční páteře může být následkem špatného držení těla a špatné techniky chůze, ale o tom až v příštím článku. 

 

Jak už jste se dočetli v minulém článku POHYB a VYVÁŽENÁ STRAVA jdou spolu RUKU V RUCE!

Nezapomeňte proto pohyb doplnit správně zvolenými doplňky stravy a ulevte tak vašim kloubům. Dopřejte jim například potřebný KOLAGEN, který najdete v našem e-shopu. 

§ Nariadenie EP 1924 2006, NARIADENIE KOMISIE EU č. 1047 2012, Nariadenie 432 2012 §

Informácie uvedené na stránkach sú od nezávislých prispievateľov, alebo len súborom informácii z voľne dostupných domácich a zahraničných zdrojov. Uvedené informácie sú prezentované len so zámerom zdieľania a podpory osobného vzdelania a informácií. Slobodu prejavu a právo na informácie zaručuje Ústavný zákon. Názory autorov sa nemusia zhodovať s názormi tejto stránky, ktorá nenesie zodpovednosť za nesprávne informácie.

Cieľom textu nie je zmierniť, alebo liečiť akékoľvek zdravotné, či psychologické stavy, ani pôsobiť preventívne, ani diagnostikovať, ani k takejto činnosti podnecovať. Za žiadnych okolností nenavádzajú čitateľov nahrádzať bežnú „nevyhnutnú“ lekársku starostlivosť, či urgentnú medicínu, ani k tvrdeniam o liečivých účinkoch produktov, či postupov.

Vyzývame vás k tomu, aby ste si v spolupráci s „kvalifikovaným“ zdravotníckym pracovníkom vytvorili v oblasti zdravotnej starostlivosti vlastný názor a urobili vlastné rozhodnutie na základe vášho úsudku a prieskumu. Publikované vyhlásenia neboli hodnotené regulačným orgánom. Odporúčame vám, aby ste si pred tým, než niečo zakúpite, alebo urobíte nejaké rozhodnutie, vykonali svoj vlastný individuálny prieskum.

0